• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chanser till nytt samlingslån m. bättre ränta?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Vet du ungefär vad din deklarerade inkomst hamnade på förra året? Vad jag har fått till mig räknar dem flesta bankerna årsinkomsten x2, så mycket kan man ha i lån utan att räknas som ”överbelånad”.
Är det så? Funderade på om de nuförtiden ändå tittar något på att skulderna minskar, att man inte har några nya förfrågningar, inga betalningsanmärkningar och dylikt...
 

Småbarnspappa

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
17 Augusti 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Är det så? Funderade på om de nuförtiden ändå tittar något på att skulderna minskar, att man inte har några nya förfrågningar, inga betalningsanmärkningar och dylikt...
Såklart många variabler som spelar roll och alla banker kollar på olika saker. Ofta är ingen betalningsanmärkning ett ”grundkrav” hos seriösa kreditgivare. Men att räkna din årsinkomst X2 ger en bra fingervisning för att du inte ska ses som överbelånad hos många banker.
 

Småbarnspappa

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
17 Augusti 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Är det den flexibla krediten du har hos Morrow? Isåfall skulle jag fokusera på att refinansiera/betala ner den så snart som möjligt. Denna ligger som en kontokredit och påverkar ditt kreditbetyg negativt…
 

Amorteringsakrobat

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 April 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Testa att kika med banken du har lägst ränta ifall du kan flytta mer av dina andra lån till dem. Ifall det inte går, den med näst lägst ränta osv osv.
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Testa att kika med banken du har lägst ränta ifall du kan flytta mer av dina andra lån till dem. Ifall det inte går, den med näst lägst ränta osv osv.
Bra idé ju, tack! Borde ju kunna använda mig av den enda UC jag har då vid försök till samlingslån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp